top of page

מארחים לחג? רוצים לקבל 'ואוו' מהאורחים?


במידה ואתם מארחים את ליל הסדר אצלכם בבית, ברגע שחג הפורים נגמר אתם כבר בטח בתכנונים ברשימות הקניות. אחד מהדברים החשובים בחג שחשוב לתכנן ולהתארגן אליו מראש הוא סידור השולחן. בין אם החלטתם לסדר את השולחן בכלים מיוחדים לחג או בחד פעמי (רצוי כלים חד פעמיים מיוחדים ומקושטים המתאימים לאירוח בחג) מדובר במלאכה שדורשת מחשבה ותכנון ובעזרת חמשת הטיפים הבאים תצליחו להוציא את ה'וואו' מהאורחים עוד לפני שיטעמו את האוכל הנהדר שהכנתם!

עיצוב השולחן לליל הסדר כך תעשו את זה נכון

תכננו – אל תשאירו את עיצוב השולחן לרגע האחרון. ערכו רשימת אורחים מסודרת והחליטו היכן בבית תציבו את שולחן האירוח ובאיזו צורה תארגנו אותו. ככל שרשימת המוזמנים ארוכה יותר כך תצטרכו מקום רחב יותר. וודאו כי ברשותכם כמות מספיקה של שולחנות וכסאות בהתאם לכמות האורחים וכי המקום אינו צפוף ומאפשר ישיבה והזזת כסאות בצורה נוחה. רכשו את כלי האירוח וכלי ההגשה בהתאם לכמות האורחים- וודאו שיש לכם שטים משלימים וספיירים למקרה הצורך.

חשבו על קונספט- החליטו על נושא מיוחד, צבע או כל דבר שיהיה הנושא המרכזי של עיצוב השולחן ועצבו לפיו. אתם יכולים לחפש ברשת או במגזינים או להיעזר במעצבות על מנת לחשוב על קונספט שיתאים לכם והכינו את רשימת הקניות בהתאם.

סדרו מקומות - הקדישו מחשבה לסידור מקומות הישיבה. מקמו אנשים שיש להם קשר אחד עם השני, רצוי להושיב זוגות ביחד, ילדים ביחד זה ליד זה או בשולחן ילדים מיוחד. אם יש תינוקות תדאגו לכיסא מותאם ושישבו ליד ההורים שלהם. חברו בין אנשים שיש ביניהם נושא משותף לשיח.

היו פרקטיים – בחרו בחומרים יפים וחגיגיים אך יחד עם זאת פשוטים וקלים להשגה כאלו שתוכלו להשלים במקרה הצורך אם כמות האורחים גדלה ברגע האחרון. אל תמלאו את השולחן באביזרים ובפריטים מיותרים אשר יפריעו לארוחה ויתפסו מקום. וכדי ליהנות מהארוחה וגם מעיצוב השולחן, השאירו מספיק מקום גם לקערות הגשה גדולות ולבקבוקי היין והשתייה. הקפידו לבחור אביזרי דקורציה נמוכים בכדי לשמר את קשר העין בין הסועדים ולאפשר שיח ביניהם.

הפתיעו – בעת סידור סט כלים לכל סועד צרו עבורו "הפתעה" כמחווה אישית. הניחו פתק עם שמו על הצלחת שמיועדת לו, צרו משפט השראה אישי המכוון רק אליו ואפילו שימו תמונה שלו. הפתעה אישית תשמח את האורח ותגרום לו להרגיש רצוי.

97 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page