top of page

מתכננים שיפוץ לקראת האביב? 5 טיפים שכדאי לגזור ולשמור


עונת ההתחדשות בפתח וזה בדיוק הזמן לשיפוץ ביתי. מאיפה מתחילים, לאן ממשיכים, והכי חשוב: כיצד שומרים על תקציב? הנה חמשת הטיפים האישיים שלי, שתמיד עובדים, לשדרוג מתוכנן היטב. אם תשמרו על כללי היסוד הללו, תצליחו להימנע מבעיות בלתי צפויות ואפילו ליהנות מהתהליך..

פוקוס: החליטו מראש מה משפצים. לפני שאתם שוברים קירות, קבעו אם אתם מעוניינים בתכנון מחדש של כל הבית או בשיפוץ אזור מסוים. שתי שאלות שימקדו אתכם -

1.האם אתם מתכננים לשפץ ולעצב מחדש את החדרים הרטובים בבית מטבח וחדר אמבטיה)?

2.האם יש צורך בהחלפת אינסטלציה וריצוף, או הדבקת ריצוף בלבד?

וזכרו: אם אין באפשרותכם לבצע שיפוץ כללי, תוכלו להכניס שפע סטייל לשאר חלקי הבית - למשל ריהוט חדש, צבע ואביזרי נוי - ולמקד את השיפוץ באזור שאתם הכי אוהבים. חלמתם על חלון צרפתי בפינת האוכל? הגשימו לעצמכם חלום, וכתבו את שאר המשאלות שלכם - מהקטנות והאפשריות ועד הגדולות ביותר. זה יעזור לכם להתמקד ולתכנן, ואולי תגלו שהן בהחלט אפשריות

תקציב: כמה אתם מוכנים ויכולים להוציא? הגדירו את הטווח שלכם ותעדו כל הוצאה. אם תגדירו את הסכום העומד לרשותכם מראש, הסיכוי שתחרגו ממנו קטן בהרבה. טיפ חשוב: קחו מרווח ביטחון, והוסיפו על הסכום שהוקצב 20% להוצאות בלתי מתוכננות.

תקציב חכם ויעיל מבוסס על מחקר: השוו מחירים בין ספקים שונים והכירו את השוק. זה יסייע לכם בניהול נכון של הכסף והזמן שלכם, במקום להסתמך על תחושה והערכה כללית.

ומה עושים אם התקציב שהוגדר אינו מספיק? מתעדפים. חלקו את פרטי השיפוץ ל"הכרחי" ו"סובל דיחוי", והעניקו את מרב התקציב לכל הפריטים בטור ה"הכרחי". בנוסף, מומלץ ליצור רשימה של כל הרהיטים, גופי התאורה ומכשירי החשמל שיישארו איתכם לאחר השיפוץ. בד בבד ערכו רשימה נוספת של "חדש".

מקצועיות: היעזרו באנשי מקצוע. שכרו את שרותיו של אדריכל/מעצב פנים והתבססו על ניסיון עבר חיובי או המלצות חמות מחברים ומכרים.

לפני שאתם פונים לספקים - חשמלאי, טכנאי מיזוג אויר, אינסטלטור, נגר וכדומה - אספו המלצות לגביהם. היפגשו איתם, שאלו שאלות רלוונטיות לשיפוץ, בדקו את הכימיה והאמינות שלהם, ובקשו לקבל הצעת מחיר, חוות דעת והמלצות מלקוחות שלהם, ואם אתם זקוקים לכך - המלצות לגבי אנשי מקצוע נוספים. למשל, מעצב יכול להמליץ לכם על ספקים אמינים וטובים בתחומים אחרים.

זמן: תכננו היטב את לוחות הזמנים. ההערכה שקיבלתם מקבלן השיפוצים למשך תקופת העבודה אינה כוללת חריגה אפשרית מהתכנית. לכן, כדאי שתיקחו מקדם בטחון של בין שבוע נוסף לשבועיים (תלוי בהיקף הפרויקט) לכל מה שמעבר ללו"ז שנתן הקבלן. למשל, שיפוצי אינסטלציה אינם מאפשרים לדיירים לשהות בבית בזמן העבודה, אז חשוב שתארגנו לכם מראש מקום לינה לטווח הזמן הדרוש לשיפוץ, שיהיה מספיק קרוב לצרכי המשפחה (עבודה, בתי ספר, חוגים ועוד).

שיק: הכניסו סטיילינג לבית. הבית כבר בעיצומו של שיפוץ, הקרמיקות והסניטריה כבר בוצעו, הבריקים יושמו, הקמין מחובר, המטבח חופה בשיש, גופי התאורה מחוברים לחשמל - אז מה עכשיו? לבחור פריטים יפים שישרו עליו את האווירה הרצויה. רוב חנויות הריהוט מחזיקות מגוון רחב של חפצי נוי ואביזרים. הכי חשוב: אל תעמיסו! התחילו ממספר פריטים ורכשו עוד בהדרגה. זה ידידותי הן לתקציב והן לסגנון.

הטיפים הללו הם רק ההתחלה. יש דברים רבים שצריך לקחת בחשבון - מוזמנים ליצור קשר וכאשת מקצוע אוכל לתת לכם טיפים רבים יותר...

שיפוץ נעים וחווייתי

רויטל רודצקי – מעצבת פנים והום סטיילינג

129 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page